1. Registreren
Om te kunnen bieden op een item is registratie nodig. Klik op de knop Registreren, onder “Mijn account”. Vul daar je gegevens in en kies een wachtwoord. Het is voor ons belangrijk te weten of jij je registreert als particulier of als bedrijf om het juiste BTW-tarief te kunnen toepassen.
Als alles is ingevuld, klik dan op "Registreren". Je krijgt direct een email met een link. Klik op deze link om de registratie te voltooien. Vanaf dan kun je met je e-mailadres en wachtwoord inloggen en gaan bieden.
Aan het registreren zijn geen kosten verbonden.
2. De veilingitems
Bij elk item staat vermeld wat het huidige bod en de resterende tijd zijn. Sommige items worden voor een vaste prijs verkocht; dat wordt duidelijk aangegeven. Bij die items klik je op de knop "Kopen" en je ziet wat het totale aankoopbedrag is, inclusief veilingkosten. Klik vervolgens op "direct kopen". Dan is het item definitief van jou, tenzij iemand net eerder was.
Wil je alvast weten wat er binnenkort geveild wordt, klik dan op Preview in het menu.
3. Bieden
Vul bij een item een bedrag in en klik op "bieden". Het totaalbedrag, inclusief veilingkosten, wordt getoond. Klik vervolgens op "bod plaatsen" en je bod is definitief. Biedingen kunnen niet ongedaan worden gemaakt en zijn bindend.
Je bod moet minimaal € 2,50 hoger zijn dan het huidige bod. Bij hogere bedragen is dit bedrag hoger. Kijk hier hoe het precies werkt.
Het is ook mogelijk Veilingen van Kunst automatisch namens jou te laten bieden op een item. Klik hier om te zien hoe dit Autobod precies werkt.
Als je ingelogd bent, zie je het onderdeel “Mijn biedingen” onder "Mijn account". Daar vind je al je biedingen terug en kun je zien of je nog de hoogste bieder bent. Je kunt dan weer een nieuw bod uitbrengen.
De veilingkosten bedragen €9,50 per verworven item.
Bij elk item staat vermeld hoe lang de looptij nog is voor de veiling afloopt.
Brengt er iemand in de laatste 5 minuten voor sluiting een bod uit, dan verlengen we de sluitingstijd voor dat item met 5 minuten. Komt er nog een nieuw bod? Dan volgt er weer een verlenging.
4. Verzenden of ophalen
De meeste items kunnen worden opgehaald of verzonden. Bij het betalen kun je kiezen uit ophalen of laten verzenden.
We verzenden items per koerier of als postpakket. Klik hier voor informatie over verzending.
Haal je je aankoop zelf op bij Veilingen van Kunst, Tarweweg 1H, 6534 AM in Nijmegen, dan kan dat op woensdagen vanaf 13 november tussen 13:00 en 16:00 zonder afspraak. Bovendien is er op zaterdag 16 november een extra uitlevering van 10:00 tot 13:00.
5. Betalen
Als je ingelogd bent, zie je het onderdeel “Mijn bestellingen” onder "Mijn account". Daar vind je al je gekochte items. Je kunt één of meer aankopen tegelijk betalen. Je kunt betalen met iDeal of met een overboeking.
How does it work.
1. Register
Registration is required to bid on an item. Click on the Register button, under “My account”. Enter your details there and choose a password. It is important for us to know whether you register as a private individual or as a company in order to apply the correct VAT rate.
When everything is filled in, click on "Register". You will immediately receive an email with a link. Click on this link to complete the registration. From then on you can log in with your e-mail address and password and start bidding.
There are no costs associated with registering.
2. The auction items
Each item states the current bid and time remaining. Some items are sold for a fixed price; that is clearly indicated. Click on the "Buy" button for those items and you will see the total purchase amount, including auction costs. Then click on "buy directly". Then the item is definitely yours, unless someone was just before.
If you want to know what will be auctioned soon, click on Preview in the menu.
3. Bidding
Enter an amount for an item and click on "bid". The total amount, including auction costs, is shown. Then click on "place bid" and your bid is final. Bids cannot be undone and are binding.
Your bid must be at least € 2.50 higher than the current bid. With higher amounts, this amount is higher. See here how it works exactly.
It is also possible to have Auctions of Art automatically bid on an item on your behalf. Click here to see exactly how this Autobid works.
When you are logged in, you will see the “My bids” section under "My account". There you will find all your bids and you can see if you are still the highest bidder. You can then make a new bid.
The auction fee is € 9.50 per acquired item.
For each item it is stated how long the term is left before the auction ends.
If someone places a bid in the last 5 minutes before closing, we extend the closing time for that item by 5 minutes. Will there be another offer? Then there is another extension.
4. Send or collect
Most items can be picked up or shipped. When paying you can choose between pick up or have it shipped.
We ship items by courier or as a parcel post. Click here for shipping information.
If you pick up your purchase yourself at Veilingen van Kunst, Tarweweg 1H, 6534 AM in Nijmegen, then you can do so on Wednesdays from November 13 between 13:00 and 16:00 without an appointment. In addition, there will be an extra day for pick-up from 10:00 to 13:00 on Saturday November 16.
5. Pay
When you are logged in, you will see the "My Orders" section under "My Account". There you will find all your purchased items. You can pay for one or more purchases at once. You can pay with iDeal or with a bank transfer.