Veel gestelde vragen - Betaling
Betaalmethodes
Betalen kan via iDEAL of met een overboeking. Per e-mail wordt de betaallink naar je toegestuurd. Het is ook mogelijk via je account te betalen. Dit kan in het onderdeelonderdeel “Mijn bestellingen” (onder "Mijn account").
Betaalstatus
De betaalstatus kun je zien bij “Mijn bestellingen” (onder "Mijn account"). Wanneer je via overboeking hebt betaald, kan het even duren voordat het systeem de betaling heeft verwerkt. Is de status van jouw bestelling na 3 werkdagen nog niet veranderd, neem dan contact met ons op.
Wat gebeurt er als ik niet op tijd betaal?
Na het winnen van een item heb je precies vijf dagen (5 x 24 uur) de tijd om te betalen. Als de betalingstermijn is overschreden, ontvang je een herinnering per e-mail. Als betaling uitblijft, ontvang je na 1 week opnieuw een herinnering. We sturen maximaal 3 herinneringen, telkens met tussenpozen van 1 week. Als er daarna nog niet is betaald, behoudt Veilingen van Kunst zich het recht voor om een gerechtsdeurwaarder in te schakelen.
Kan ik betalen met een buitenlands rekeningnummer?
Ja, dat kan. Met IBAN zijn internationale betalingen net zo gemakkelijk te verrichten als binnenlandse betalingen.
Waarom staat er bij betaling "Mollie"?
Mollie is de betaalprovider van Veilingen van Kunst. Alle iDEAL-betalingen en overboekingen worden door Mollie verzorgd. Kijk voor meer informatie op www.mollie.com
Waarom staat er bij betaling "Veilet bv"?
Veilingen van Kunst is onderdeel van Veilet bv. De betalingen van Veilingen van Kunst lopen via de onafhankelijke rekening Stichting Veilet Payments. De rekening staat garant voor transparantie en solide doorstroom naar de aanbieders.
Facturen
Na betaling kun je de factuur downloaden bij “Mijn bestellingen” (onder "Mijn account"). Dit is meteen het bewijs van je betaling.
Verzendkosten
De verzendkosten verschillen per item en zijn onder andere afhankelijk van formaat en gewicht. Als het item niet verzonden kan worden, staat het ook vermeld. Wanneer je meerdere items tegelijk naar hetzelfde adres laat verzenden, krijg je korting.
Om je een indicatie van mogelijke verzendkosten binnen Nederland te geven:
- Items tot 150 cm, die we met een koerier verzenden: € 47,50 per item
- Items langer dan 150 cm, die we met een koerier verzenden: € 99,50 per item
Frequently Asked Questions - Payment
Payment methods
You can pay via iDEAL or by bank transfer. The payment link will be sent to you by e-mail. It is also possible to pay via your account. This can be done in the "My orders" section (under "My account").
Payment
status You can see the payment status at “My orders” (under "My account"). When you have paid by bank transfer, it may take a while for the system to process the payment. If the status of your order has not changed after 3 working days, please contact us.
What happens if I don't pay on time?
After winning an item you have exactly five days (5 x 24 hours) to pay. If the payment term has been exceeded, you will receive a reminder by e-mail. If payment is not made, you will receive another reminder after 1 week. We will send up to 3 reminders, each at 1-week intervals. If payment has not yet been made after that, Veilingen van Kunst reserves the right to engage a bailiff.
Can I pay with a foreign account number?
Yes, that's possible. With IBAN, international payments are just as easy to make as domestic payments.
Why does the payment say "Mollie"?
Mollie is the payment provider of Veilingen van Kunst. All iDEAL payments and transfers are handled by Mollie. For more information, visit www.mollie.com
. Why does payment say "Veilet bv"?
Veilingen van Kunst is part of Veilet bv. The payments of Veilingen van Kunst are made via the independent account Stichting Veilet Payments. The account guarantees transparency and solid flow to the providers.
Invoices
After payment you can download the invoice at “My orders” (under "My account"). This is immediately proof of your payment.
Shipping costs
The shipping costs differ per item and depend, among other things, on size and weight. If the item cannot be shipped, it will also be listed. When you have multiple items shipped to the same address at the same time, you get a discount.
To give you an indication of possible shipping costs within the Netherlands:
- Items up to 150 cm which we send with a courier: € 47.50 per item
- Items longer than 150 cm, which we send with a courier: € 99.50 per item